II- Ba'da Asar

12:00:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful. Salam to all readers.


xxxx

nanti tiba suatu masa 
orang yang kita ingat tidak boleh hidup tanpa kita 
rupanya sudah lama bahagia dengan hidup barunya 

masa itu hanya tinggal kita, 
masih dengan fikiran 'dia tidak boleh hidup tanpa aku' 
yang sudah lama basi. 

pathetic kan. 
betapa manusia suka menipu diri sendiri.

-Hua Mulan; Champak

xxxx

Ba'da (selepas) Asar itu, terasa jantung macam berdebar luar biasa.

3 May 2014

Ya, kali pertama bertentang mata, tipu kalau tak ada perasaan apa-apa. Berdebar punya kencang tak payah cakap, langsung tak pernah kenal, langsung tak tahu dia macam mana. Dan apabila pertemuan pertama kali yang lebih banyak mengundang debaran hati itu terasa ada barakahnya. Di hadapan abah dan mama, di rumah yang serba sederhana. Terasa Allah jualah yang berkuasa mengaturkan pertemuan pada hari itu.


Syahdu sebenarnya. Debaran lebih banyak menguasai. Masing-masing malu nak memandang. :’) manisnya! Itu baru sikit Allah pinjamkan.


Saat pertama kali menyuarakan hasrat hatinya, dia langsung tak pernah kenal siapa aku, bagaimana aku, apatah lagi wajahku. Langsung.


Respect.


Dia rasa sekarang ni, macam susah dah nak cari muslimin begini. Allah, terasa laju je hati nak terima. Pertama kali dia menegur, terasa dia ni macam ada sesuatu. Sesuatu sangat. Rasa yakin tu kuat.


Dia datang pada waktu yang tepat.
Dia datang dengan cara yang terhormat.
Malah hati pun rasa selamat nak terima.


Setiap hari tanya dekat Dia, adakah dia ni benar-benar Engkau ciptakan untuk aku? Terasa dari awal dipermudahkan.



'The first love helps one grow up, and the last love completes the person.' 

I dedicate this post to my beloved zauj. Making our way to Jannah. Alhamdulillah, I'm officially zaujah to my zauji. :)

*p/s: The first time, how we met. 

to be continue...

14 patient (s) need treatment

  1. Barakallah . Teruskan dengan perkongsian membina baitul muslim mengikut syari'at Ilahi kepada semua readers . Doakan untuk semuanya juga :)

    ReplyDelete
  2. Masyaallah ! tahniah :)

    ReplyDelete
  3. Waaaah waaahh waaah akak DR CINTA dah kawennn. Mabruk alaik ukhti. This is my third wish after insta and facebook.
    May Allah bless both of you.

    Eh ehh ni stalker setia akak tau ;)

    ReplyDelete
  4. @scha_addin05 wahh thank you awak ^^ doakan ye :)

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya keluar air mata baca ni. Indescribable. Too beautiful :')

    ReplyDelete
  6. Barakallah. Dah lama tak datang sini. Tengok-tengok dah berubah status dr cinta kita. Tak sabar nak tunggu next entry :)

    ReplyDelete
  7. Dr Cinta
    pertama barakallahhulakum dan terharu sangat2 cerita begini ..kerana terasa dgn situasi sendiri...

    terasa kisah ini sama seperti kisah ustazah fatimah syarha kan ..mudah-mudahan kekal ke syurga inshaALLAH

    ReplyDelete
  8. Tahniah akak. Dah berubah status rupanya.semoga masjid yg dibina dirahmati Allah

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah ....subhanallah..tahniah dr.cinta..

    ReplyDelete
  10. I've been your secret reader since 2010. Every posts inspire me. Congrats for your wedding! Jazakallahu khair. =)

    ReplyDelete

Your comment?

Instagram

Followers