Nota cinta: Jika aku sayang kepadamu/If I love you

12:59:00 AM

Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.


Salam to all readers~ =) Morning!!!! It's 0.36 a.m right now. Bila nak tidur? Sat, ada satu benda saya nak habaq mai ni.... Biarkan nota berwarna-warni yang berbicara.



Kau & aku sahabat dunia akhirat, insyaallah~








Kalau dekat dunia kita BFF sangat sangat, takut tak nanti bila dekat akhirat sana kita akan saling bermusuhan, puncanya sebab tak tegur bila kawan kita buat salah. Bukan senang. Itu memerlukan keberanian. Sehingga kini saya masih susah untuk melakukan demikian. Mungkin ada jugak terfikir, diri sendiri pun tak betul nak tegur-tegur orang, haiyaakkk. Susah nak bagi mata ni tak nampak dengan benda-benda yang tidak mahu saya nampak; sebab saya sendiri masih belum kuat untuk menegur orang. 


Susah, susah dan susah.....


Tapi saya sayangkan kawan-kawan saya... Hmmmm....


(Bila dah masuk umur 20-an ni, kemain laaaa dr.cinta)

Gambar sekadar hiasan, mencuba lukis di paint~ huehue

p/s: Mungkinkan terputus di tengah jalan, mungkinkan terlerai tanpa ikatan.....rindunyaaaaa kat TEMPE! T____T


23 patient (s) need treatment

  1. Anonymous1:18:00 AM

    assalam w.b.t:

    yang menegur= kalau kn cara dan hemahnya, Insya-Allah...
    Yang ditegur= sila bertenang, dan cuba muhasabah diri... Insya-Allah, kita akan rasa terima kasih dan bersyukur kerana diberi peringatan awal, sebelum disoal di akhirat kelak...

    ReplyDelete
  2. post ini seumpama headshot buat saya
    memang termuhasabah diri sebagai seorang sahabat kepada sahabat
    thank u dr ^^

    ReplyDelete
  3. terasa.

    mahu berkawan hingga ke syurga =)

    ReplyDelete
  4. saya juga suka makan tempe.....

    ReplyDelete
  5. @Anonymous

    and jangan cepat melatah jika kena tegur sebab itu tandanya Allah sayang pada kita~ =')

    ReplyDelete
  6. @Aliyah Al~Istiqamah

    insyaallah, sweet kan saye? err -____- sama2 bermuhasabah sebab bila kita bermuhasabah mengenangkan dosa-dosa kita kita akan tersedar tntg hakikat kehambaan~


    dan kita mula merenung.....semoga Allah beri keampunan~ =')

    ReplyDelete
  7. terkesan.

    kata orang jangan dilihat pada siapa yang memberi nasihat
    tapi lihat pada apa nasihat yang diberi

    ^_~

    ReplyDelete
  8. moga-moga saya dengan kawan saya akan kekal di dunia dan akhirat.. insya-ALLAH... thanks 4 this entry.. =D

    ReplyDelete
  9. apabila kita menegur seseorang, secara tak langsung kita bermuhasabah dan menegur diri sendiri. ada perasan tak.?

    tapi apabila kita mahu menegur kawan, biarlah secara berhikmah. contoh : kias ke, bercerita ke.ikut kretif masing2.

    dan yang paling penting, jangan lupa mendoakan untuk kawan2 kita yang di sayangi =)

    ReplyDelete
  10. @Ammar bin Izham

    yep, mendidik hati sebenarnya~

    ReplyDelete
  11. salam...best la ur blog..:)
    boleh mntak share input di blog saya?trimassss:)

    ReplyDelete
  12. Anonymous9:00:00 AM

    Saya sedang kecewa dengan diri saya. Saya kerap mengatakan pada orang lain bahwa begini dan begitu (dakwah). Sampai satu masa, sy pula yg teruji dengan kata sendiri.

    Bila saya baca post akak, saya dapat rasa sungguh, suatu perasaan yang saya sangat rasa dulu, iaitu cinta Allah. Tatkala membaca post ini, sedikitpun hati sy tidak bergetar, bahkan ianya berlalu dan terus berlalu... Cinta Allah seakan-akan pergi...

    Bagaimana ni doktor ? Saya tak tahan dengan nodahati hitam ini, mungkin sgat bertimbun dosa saya sehingga saya menjadi daie ni pun, hnya mengeluarkan kata2 tapi tak mampu merasai kehebatan cinta Allah. Saya rasa sayalah orang yang paling tak beruntung di dunia ini.. kerana seumpama saya sedang meningglkan cinta-Nya..

    Saya juga bosan dengan perkataan CINTA. Di mana mana saja ada, tapi CINTA MANUSIA itu yang sedang memburu jiwa raga ini.. Saya minta ia segera jauh..segera jauh..

    Kalau tak keberatan boleh buat post untuk soalan ini ?

    ReplyDelete
  13. mohon izin utk share dr.. :)

    ReplyDelete
  14. saya juge suke makan tempe & family mmg buat tempe..(^_^)

    ReplyDelete
  15. @shida

    eh silap reply gune account laen pulak T___T


    boleh je share =))

    ReplyDelete
  16. @Anonymous

    ujian kpd daie'; satu hari kita akan diuji dgn apa yg kita perkatakan. ini facts.


    berusahalah selagi mampu, saya yakin anda sebagai seorang daie' sering berkata itu dan ini, pasti tahu jalannya untuk kembali mencintai Illahi.


    Untuk mencintai Illahi pula haruslah sebenar-benar cinta, maksudnya di sini, cinta itu disandarkan hanya pada DIA. yakni bukan kepada insan yang bukan halal dicintai, anda sendiri tahu.


    ya itu mmg sentiasa memburu kita. CINTA. kerana apa? di mana2 ia ada. Cinta berkait rapat dengan kita.


    sebab apa kita bosan?

    sebab fikiran kita hanya terjumud pada satu2 definisi.

    definisi cinta kau dan aku, cinta ana dan enti. cinta lelaki dan perempuan. sebab tu kita bosan, bila putus, cari lain, menyambung kmbali hubungan haram.terlarang.


    walhal definisi cinta itu seluas-luas alam.

    cinta ayah dan ibu, sanak saudara, sahabat handai, jiran tetangga, juga kepada haiwan2.


    dan cinta teratas; cinta agung, Allah dan kekasih-Nya, Rasulullah.


    kembali mencari hati yang hilang. cubalah, wish you all the best~ =)

    ReplyDelete

Your comment?

Instagram

Followers