Bila kita cakap Allah ada, kita akan kuat

11:03:00 AM

Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious And The Most Merciful.






Salam to all readers~ Fuh, curi masa kejap update belog.(Ala-ala terapi minda, petua mendapat keceriaan hati) 




(Currently mood: Today 24 January 2011 (most lately), is the happiest day of my life. =D I've been waitin' such a long time to feel this feeling back. Pray me, dear readers =) Kebahagiaan dalam kegembiraan itu penggerak kepada kemajuan kehidupan, insyaallah.) 2011 tahun maju bagi Dr.Cinta~ =)






Hanya sekadar perkongsian pendek. Bila kita resah, tak tenteram, rasa nak marah, pendendam (pendek kata banyak sifat mazmumah dalam diri kita) etc, ingat Allah. Yes, sometimes we're not strong enough to face it, but we should try. Mencuba dan mencuba. dengan mengingati Allah. Allah sendiri sudah berbicara dengan kita:


"Ketahuilah hanya dengan mengingati Allah, hati menjadi tenang" (Al-Raad : 28).

And semoga kita juga akan gementar hatinya saat disebutkan ayat-ayat cinta dari-Nya.


"Orang Mukmin itu bila disebut nama Allah, gementar hati mereka" (Al-Anfaal : 2)




Perkongsian pendek ini harap dapat memberi manfaat. Apa-apa pun ingat Allah, kembali kepada Allah. Mohon kekuatan kepada dia, saya tahu ada antara readers saya ni yang bersedih (cewah, boleh tahu pulak. So, kuatkan pergantungan kepada Allah WALAU APA PUN TERJADI, okey? =)  
 


p/s: jarang update, zzzz.


12 patient (s) need treatment

  1. yup.
    selalu cakap kat diri sendiri, Allah kan ada
    Alhamdulillah, terus rasa tenang
    ;)

    ReplyDelete
  2. ok :)
    syukran atas perkongsian dan ingatan... insya Allah dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang :)

    ReplyDelete
  3. itu bunga setuju..xkira apa yang kita lalukan bila kita yakin n berpegang pada Allah kekuatan akan datangngn sendiri..

    ReplyDelete
  4. setuju :)
    dr dah lame x update :(
    update la sikit..berhabuk da blog ni...fuhhh fuhhh..*tiup habuk*

    ReplyDelete
  5. salam alaik,
    sy rase ade pembetulan pd Surah al-raad tu,rasenya diambil pd ayat 28

    "Ketahuilah hanya dengan mengingati Allah, hati menjadi tenang"

    =)

    ReplyDelete
  6. @AnisP.

    owh tertinggal 8 nye, syukran ya! =)

    ReplyDelete

Your comment?

Instagram

Followers