Bicara hati setelah PERGI

11:59:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious And The Most Merciful.


Salam to all readers~ =) Dah lama rasanya tak post something dengan senyuman. =) 



***
Duhai hati, 


Perginya daku terlalu jauh, kerana ada sesuatu yang mengganggu diri. emosi juga turut terjejas. Jujur ku akui, aku sendiri tidak pernah merasai nikmat sihat itu dalam erti kata sebenar. Diamnya aku beberapa hari ini, benar-benar telah memberikan aku satu pengajaran dan pembelajaran buat hati.






Saat ada bisikan-bisikan halus yang mengganggu jalan dakwah ini, saat emosiku dilambung-lambung apabila mengetahui kesayangan-kesayanganku ditimpa musibah, saat hati bermonolog sendiri mempersoalkan ketahanan hati, saat kekuatan jiwa mula merudum kembali, saat diri sedang mula mengingati masa-masa lalu, saat aku sendiri bermain dengan bermacam emosi, saat semua insan sedang berpaling mencari siapa aku, saat seluruh dunia mula mengenali siapa aku, saat bumi sedang berputar kerana perintah dari-Nya, saat inilah yang menggusarkanku kini.








Mudahnya untukku berkata-kata, mudahkah juga untuk aku mengaplikasikannya? Banyaknya aku nasihati tentang hikmah ujian, lalu mengapa air mata ini turut berderaian menangisi ujian dari-Mu? Sungguh, terkesima aku sendiri. Dalam gelak ketawanya aku, aku tak mampu berbohong lagi. Dalam tabahnya aku, aku tak mampu menipu diri. Aku sedang tewas...


***


Itu kata hati, maaf kerana agak lama menyepi, ada sedikit problemo yang berlaku =) tapi tak pe, Allah ada. Allah sentiasa ada untuk hamba-hamba-Nya. Nanti saya akan post lagi ye. Sekarang ni agak busy. Terima kasih di atas sokongan anda. Sementara tunggu saya post benda lain ni, silalah baca previous post yang lalu. Ada kekangan sikit. =) Sayang semua. Take care of your iman. 




p/s: hidup terkadang melelahkan.

11 patient (s) need treatment

  1. huk huk huk..sangat terharu baca ur post..memang menusuk kalbu sungguh la..=) n nak nangis boleh..??

    ReplyDelete
  2. kerana itu dinamakan kehidupan..
    tabahlah menghadapi ujianNYA :)

    ReplyDelete
  3. Goodluck lah dalam mengatasi kebusy an dan masalah Dr. :)

    ReplyDelete
  4. Allah~
    kadang saya pun begitu
    mudah nak cakap dengan orang lain - sabar, ujian ini ada hikmahnya
    tapi bila terkena pada diri sendiri, air mata tumpah juga
    sepatutnya I shouldn't worry
    Allah kan ada.


    insyaAllah, semoga semuanya baik-baik sahaja
    =]

    ReplyDelete
  5. hehehe,juz tabahkan hati...lupakan masa lalu jangan difikir tantang hari esok...juz buat yang terbaek untuk hari ini...sbb hari ini adalah milik....dr cinta...woha...:P

    ReplyDelete

Your comment?

Instagram

Followers