One Litre of Tears

10:36:00 AM

Bismillahirrahmanirrahim, In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful~

Salam to all readers~ =) (dah jadi pembelog tegar pulak 2-3 post sehari, maaf idea pada hari ni mencurah-curah, saya harus menulis, hehe)




*****


Sungguh aku merinduimu, kekasih Allah. Aku kesal mengapa setiap sunnah-sunnahmu aku abaikan, sungguh, aku umatmu! Saat di akhir-akhir nafasmu, tidak henti kau memanggil ummati, ummati. Engkau kasihkan kami, umatmu, yang saat itu kita belum pernah bersua. Baginda begitu merindui umat yang pada saat itu kita tidak saling kenal dipisahkan oleh jarak waktu. Kami umatmu di zaman kini begitu merinduimu, meskipun kekasih Allah telah pergi berabad lamanya....



Bisakah cintaku kepadamu ditutur begitu sahaja? Bisakah rinduku berbunga begitu sahaja, tanpa sunnahmu ku amalkan? Andai itu yang berlaku pada umat akhir zaman ini, rupa-rupanya aku belum ikhlas menyayangi dirimu, kekasih Allah.










" Tidaklah beriman seseorang kamu sehingga aku lebih dicintainya daripada anaknya, ibu bapanya dan manusia seluruhnya" (muttafaq 'alaih)






"Manusia yang bakhil itu ialah apabila disebut namaku disisinya tetapi dia tidak mengucapkan selawat padaku" (Riwayat at-Tirmidzi)






Aku mohon ampun ya Allah, andai segala tindak tandukku menyalahi syariatmu, andai tulisan-tulisanku ada yang tidak memberi manfaat kepada insan lain, andai berlakunya keterlanjuran yang tidak ku sengajakan. Aku takut untuk bersoal jawab dengan mu kelak di alam sana, andai aku telah membawa keburukan kepada pembaca sekalian, andai apa yang ku tulis ini tidak ku amalkan namun aku sedang berusaha, andai urusan-urusan duniawi lebih ku utamakan dari urusan akhirat.



Andai cinta diberi pada insan yang tidak sepatutnya, andai rindu diserahkan kepada insan yang belum layak memiliku, andai jiwa ini pernah hancur kerana cinta. Aku mohon ampun kepadamu, aku mohon petunjukmu untuk diriku, ahli keluargaku, sahabat-sahabat ku, pembaca-pembaca belogku. Berikan mereka rahmat dalam mujahadah mencari cinta-Mu~


Semoga setiap titisan air mata ini engkau hargai ya Allah, one litre of tears to repent all my sin. 

p/s: bermuhasabah itu penting untuk mengingati dosa-dosa silam dan baik sekali untuk membersihkan hati. =)



7 patient (s) need treatment

Your comment?

Instagram

Followers