Followers

20101023

Mencintai tak semestinya memiliki

Salam to all readers~ =) Mencintai tak semestinya memiliki. Betul kan? Kita bukan milik sesiapa tetapi hanya milik-Nya.





































p/s: Ajal akan menjemput kita tidak kira masa.Kerana kita milik-Nya, tidak akan sedikit pun tertangguh apabila tiba detiknya kita dipanggil pergi menghadap Illahi. Muhasabah.



p/s/s: thanks to sesiapa yang memberi tazkirah ini di fb. I really appreciate it~ =D



Syukran Jazilan for reading

24 patient (s) need treatment:

zuanxi said... REPLY

moralnya... cinta pada yg hak..yg halal utk dicintai.

cintai diri sendiri

twinkle twinkle said... REPLY

nice entry ;D

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@zuanxi

yap, sebelum kita cinta pada diri sndiri, kita kene cinta pada DIA dulu~ =)

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@twinkle twinkle

thnx~ =) ambil iktibar tu yg penting~

aKuSuNsHiNe said... REPLY

thumbs up~mcam2 sun blajar kt sini~ thanks dr utk sume info2 yg bergune

misz jue said... REPLY

love ALLAH, love ourself..then we can love others..
^_^..

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@misz jue

very true~ =)

beLLa said... REPLY

sangat sweet! nice entry ;)

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@beLLa

thnx~ =)

محمد حذوان بن حميدان said... REPLY

ALLAH pasti akan memakbulkan doa kita,namun Dia PASTI memberikan apa yang kita PERLU dan bknnya yg kita MAHU..(^_^)

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@محمد حذوان بن حميدان

=) very true~ thnks ustaz~ really appreciate that. sangat membantu. =)

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@aKuSuNsHiNe

same2, =)

Qaseh dalia adelia said... REPLY

dr cinta pndainye dr cinta wat entry..leh xajar hehe...hurmmm bila mencintai lebih dr mencintai Allah...hati dan minda akan buta

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@Qaseh dalia adelia

boleh aje, biase2 je ni pon, =)

very true! cintailah yang selayaknya~ =D

izzah said... REPLY

salam ziarah...:)

cinta pada yg sepatutnye...:)

mRs.wHo said... REPLY

kita sering terlupa pada hakikat tuh..'MENCINTAI TAK SEMESTINYA MEMILIKI'
tengs sedakn
:'(

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@mRs.wHo

welcome back~ =)

Kiera Qaira said... REPLY

=)
huuu
best~

Fatin a.k.a. Aten said... REPLY

bercinta pada yg kekal.. hanya Allah swt yg kekal..

Anonymous said... REPLY

yup!hati kita emang milik-Nya sejak azali lg..naper kita mesti lawan fitrah itu..

Allah memberi y terbaik untuk kita..kenapa kita selalu leka dengan cita dunia...??? renung2 kan lah

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@Anonymous

=) sebab NAFSU itu lebih kita utamakan dari segalanya~

~Dr.CiNta~ said... REPLY

@Fatin a.k.a. Aten

true~ =)

amie... said... REPLY

nice...thanks...

saya share yek... :)

Hidayatul Afzam said... REPLY

mohon share :)

 

Blog Template by Dr.Cinta - Header Image by Dr.Cinta