Mencintai tak semestinya memiliki

9:57:00 AM

Salam to all readers~ =) Mencintai tak semestinya memiliki. Betul kan? Kita bukan milik sesiapa tetapi hanya milik-Nya.





































p/s: Ajal akan menjemput kita tidak kira masa.Kerana kita milik-Nya, tidak akan sedikit pun tertangguh apabila tiba detiknya kita dipanggil pergi menghadap Illahi. Muhasabah.



p/s/s: thanks to sesiapa yang memberi tazkirah ini di fb. I really appreciate it~ =D


24 patient (s) need treatment

  1. moralnya... cinta pada yg hak..yg halal utk dicintai.

    cintai diri sendiri

    ReplyDelete
  2. @zuanxi

    yap, sebelum kita cinta pada diri sndiri, kita kene cinta pada DIA dulu~ =)

    ReplyDelete
  3. @twinkle twinkle

    thnx~ =) ambil iktibar tu yg penting~

    ReplyDelete
  4. thumbs up~mcam2 sun blajar kt sini~ thanks dr utk sume info2 yg bergune

    ReplyDelete
  5. love ALLAH, love ourself..then we can love others..
    ^_^..

    ReplyDelete
  6. sangat sweet! nice entry ;)

    ReplyDelete
  7. ALLAH pasti akan memakbulkan doa kita,namun Dia PASTI memberikan apa yang kita PERLU dan bknnya yg kita MAHU..(^_^)

    ReplyDelete
  8. @محمد حذوان بن حميدان

    =) very true~ thnks ustaz~ really appreciate that. sangat membantu. =)

    ReplyDelete
  9. dr cinta pndainye dr cinta wat entry..leh xajar hehe...hurmmm bila mencintai lebih dr mencintai Allah...hati dan minda akan buta

    ReplyDelete
  10. @Qaseh dalia adelia

    boleh aje, biase2 je ni pon, =)

    very true! cintailah yang selayaknya~ =D

    ReplyDelete
  11. salam ziarah...:)

    cinta pada yg sepatutnye...:)

    ReplyDelete
  12. kita sering terlupa pada hakikat tuh..'MENCINTAI TAK SEMESTINYA MEMILIKI'
    tengs sedakn
    :'(

    ReplyDelete
  13. bercinta pada yg kekal.. hanya Allah swt yg kekal..

    ReplyDelete
  14. Anonymous7:09:00 AM

    yup!hati kita emang milik-Nya sejak azali lg..naper kita mesti lawan fitrah itu..

    Allah memberi y terbaik untuk kita..kenapa kita selalu leka dengan cita dunia...??? renung2 kan lah

    ReplyDelete
  15. @Anonymous

    =) sebab NAFSU itu lebih kita utamakan dari segalanya~

    ReplyDelete
  16. nice...thanks...

    saya share yek... :)

    ReplyDelete

Your comment?

Instagram

Followers