Pelindung vs Perosak

12:41:00 AM

Salam to all readers~ =)



Lelaki yang bijak sentiasa berusaha menjadi pelindung kepada wanita.
Lelaki yang bijak takkan meminta dan mengharapkan sesuatu yang belum menjadi haknya.
Lelaki yang bijak sentiasa menjaga pandangan mata dan hatinya.
Lelaki yang bijak menyedari bahawa seorang perempuan itu hanya mahu dirinya dihormati.
Lelaki yang bijak hanya mahukan wanita yang terbaik untuk menjadi suri hidupnya.

p/s: Hanya Allah yang tahu apa yang terbaik buat diri kita.

14 patient (s) need treatment

  1. Saya suka ayat yang kedua. Menurut Islam, selagi wanita itu masih belum bergelar isteri yang sah (walaupun mereka sudah bertunang sekalipun), maka si lelaki tidak berhak meminta atau menyuruhnya mengikut arahan pihak lelaki.

    ReplyDelete
  2. =) betul~ selagi belum ada haq, jangan berani sentuh wanita~ =)

    ReplyDelete
  3. syamsul anuar:

    thnx~ =')

    ReplyDelete
  4. saya suka kata2 ini.. pinjam ye ;)


    btw: sgt harap jumpe lelaki begitu. insyaAllah~

    ReplyDelete
  5. soffea:

    insyaallah, untuk mndapatkan yg terbaek, kenalah jadi yang terbaek dulu~ =')

    ReplyDelete
  6. Anonymous1:41:00 AM

    Dan lelaki yang baik, yang inginkan wanita yang baik jadi suri hidupnya juga akan sentiasa memperbaiki dirinya untuk meletakkan dia sebagai yang terbaik bagi wanita untuknya nanti..

    ReplyDelete
  7. kepada anonymous:

    true! utk mndapatkan terbaek perlu adi terbaek~ =)

    ReplyDelete
  8. salam..

    suka kata2 ni..
    :)

    ReplyDelete
  9. mengenal diri:

    terimass =)

    ReplyDelete
  10. yayyy~ besh2,nk share kat blog gak buleh? ngeee~

    ReplyDelete
  11. effarini:

    boleh2 jom share hihi =)

    ReplyDelete
  12. llaki di jadikan utk mmelindungi dan menjaga wanita...bukan utk merosakkan wanita...;)

    ReplyDelete
  13. missSenget:

    laki yg nak maen2kan guls je mcm tu, nak rosakkan guls. diorang tak penah ke pk balek if benda yg diorang wat tu akan kene kat adek beradek guls dye ke, anak2 guls diorang t ke. memang tak penah pk kan? =)

    tapi hidup mcm roda kejap bwh kejap kat ats, diorang yg wat mcm tu akan kene balek kat diri diorang nnti, tak skrg, nanti. Setiap perbuatan tu Allah akan balas, ye dak? =)

    fuh pnjg komen guwe. hoho

    ReplyDelete

Your comment?

Instagram

Followers