Followers

20140503

II- Ba'da Asar

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful. Salam to all readers.


xxxx

nanti tiba suatu masa 
orang yang kita ingat tidak boleh hidup tanpa kita 
rupanya sudah lama bahagia dengan hidup barunya 

masa itu hanya tinggal kita, 
masih dengan fikiran 'dia tidak boleh hidup tanpa aku' 
yang sudah lama basi. 

pathetic kan. 
betapa manusia suka menipu diri sendiri.

-Hua Mulan; Champak

xxxx

Ba'da (selepas) Asar itu, terasa jantung macam berdebar luar biasa.

3 May 2014

Ya, kali pertama bertentang mata, tipu kalau tak ada perasaan apa-apa. Berdebar punya kencang tak payah cakap, langsung tak pernah kenal, langsung tak tahu dia macam mana. Dan apabila pertemuan pertama kali yang lebih banyak mengundang debaran hati itu terasa ada barakahnya. Di hadapan abah dan mama, di rumah yang serba sederhana. Terasa Allah jualah yang berkuasa mengaturkan pertemuan pada hari itu.


Syahdu sebenarnya. Debaran lebih banyak menguasai. Masing-masing malu nak memandang. :’) manisnya! Itu baru sikit Allah pinjamkan.


Saat pertama kali menyuarakan hasrat hatinya, dia langsung tak pernah kenal siapa aku, bagaimana aku, apatah lagi wajahku. Langsung.


Respect.


Dia rasa sekarang ni, macam susah dah nak cari muslimin begini. Allah, terasa laju je hati nak terima. Pertama kali dia menegur, terasa dia ni macam ada sesuatu. Sesuatu sangat. Rasa yakin tu kuat.


Dia datang pada waktu yang tepat.
Dia datang dengan cara yang terhormat.
Malah hati pun rasa selamat nak terima.


Setiap hari tanya dekat Dia, adakah dia ni benar-benar Engkau ciptakan untuk aku? Terasa dari awal dipermudahkan.



'The first love helps one grow up, and the last love completes the person.' 

I dedicate this post to my beloved zauj. Making our way to Jannah. Alhamdulillah, I'm officially zaujah to my zauji. :)

*p/s: The first time, how we met. 

to be continue...

Syukran Jazilan for reading

 

Blog Template by Dr.Cinta - Header Image by Dr.Cinta